tiistai 24. tammikuuta 2012

I don't know if I deserve to be happy, but I do know that my loved ones don't deserve to be sad because of me

Aloittamalla rehellisesti, voin ehkä päästäkin jonnekin. On myönnettävä asioiden olevan tavalla, jolla ne ovat.

Jos rehellisesti saisin päättää, en olisi ikinä enää herännyt.
Jos kaikki ei olisi jo mennyt, olisin vetänyt varmasti vielä tarvittavan monta purkkia lisää.
Miksi? Kerrankin asiat olisivat olleet helppoja.

On monta muutakin syytä. En ole pitkään aikaan ollut ihminen, josta olla ylpeä. Olen toiminut häpeällisesti, unohtanut läheiseni ajatellessani vain itseäni, vähäisen syömisen aiheuttamassa väsymyksessä mennyt aina sieltä, mistä aina on matalin. En ole pystynyt kunnioittamaan itseäni.

Olin joskus vahva. Ajattelin paljon asioita, pidin itseäni fiksuna. Panostin terveyteeni ja ulkonäkööni terveissä mittasuhteissa. Onko sellainen ihminen vahva, fiksu ja terve, joka lääkeyliannostustokkurassa ei muista edes omaa nimeään? Tai sellainen, jonka silmät katkeruus täyttää kyynelistä, niin ettei välistä näe enää maailmaa ja sitä, että ympärillä on aina joku, jota se satuttaa?

Sitä mieltä olen, että jos pysyn loputtomiin tuollaisena, olisi pitänyt kaivaa rohkeutta ja vetää vaikka veitsellä ranteet auki. Jos pyhitän loppuelämäni itsevihalle, katkeruudelle ja samalla muille surun aiheuttamiselle, en ole ansainnut paikkaani täällä.

Täytyy muuttua. Täytyy etsiä se rohkeus ottaa vastuuta itsestään ja toimistaan. Olen aikuinen, en voi elää saippuakuplissa loputtomiin. buhuu joo mulla ei ole ketään ja niin, oikeasti on. Ympärilläni on tosin vain ja ainoastaan läheisiä, joille jatkuvasti käännän selkäni, ja hyvin mahdollisesti  joku päivä he kyllästyvät ja kääntävät selkänsä minulle. Voinko syyttää heitä siitä? En. Ei ole oikein vaatia välittämistä, jos ei itse anna mitään.

Suuria puheita, en tiedä vielä yhtään miten käytännössä toteutan matkani paremmaksi ihmiseksi. Karttaa ei ainakaan ole ja kompassini on aina näyttänyt vain kadotukseen. Jos luottaisin fiilikseen?

Mutta, onko se liikaa pyydetty, jos silti haluaisin olla pieni? Kaikki elämässäni tähän asti on näyttänyt, että liikaa sitä haluamalla kaikki menee vain metsään. Jos otan pieniä, pieniä askelia kohti vähempää ja samalla varmistan, että jaksan olla ihminen muillekin. Pitää pohtia nyt kunnolla, miten käännän suunnan, miten pystyn olemaan vahvempi.

On tultava päivä, jolloin voin katsoa itseäni peilistä hymyillen. En siksi, että nauraisin säälittävyydelleni vaan siksi, että olen ihminen josta pystyn pitämään itsekin.

Ehkä joku päivä.






PS. Kiitoskiitoskiitos edelliseen/sitä edelliseen postaukseen kommentoineille, sananne merkitsivät uskomattoman paljon. Aloin hivenen uskoa, että ehkä pystyn vielä tähän elämäään

5 kommenttia:

  1. Kiitos paljon jättämästäsi kommentista♥ Mulla on oikeastaan nyt tosi elämänmyönteinen olo, niin että, älä ainakaan oo huolissasi musta : )
    Mä alan olee taas susta tosi huolissani :( Kuule, onko OIKEASTI sen arvoista että heittää elämänsä hukkaan vaan sen takia että tavoittelee pienuutta? Varsinkin, kun olet jo pieni. Mutta mieti, onko se oikeasti sen arvoista (ei ole). Tiedät sen. Mieti myös että olisiko aika puhua jollekin läheisellesi, pelkään ettet jaksa kohta enää kun joudut kantamaan kaikkea tuota yksin :'c
    Halauksia ja voimia kovasti♥

    VastaaPoista
  2. Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat, mutta...silti :( läheisesi haluaisivat oikeasti varmasti tietää, mitä sulle kuuluu (ja luultavasti ovat jotain huomanneetkin). Mun mielestä sä et ole yhtään itsekäs, vaan päin vastoin, varsinkin kun ajattelet noin ja et edes kerro kellekään :(
    En anna surun ja pimeyden kaapata, kumpa et sinäkään antaisi!♥ muista katsoa valoon! HALAUKSIA♥

    VastaaPoista
  3. Hei,
    olen sinulle tuntematon taho mutta olen jo jonkun aikaa lukenut blogiasi. Koska en tunne sinua muuta kuin blogiteksitiesi perusteella, en voi sanoa että olet kaunis tai ihana, älä siksi tapa itseäsi. Mutta älä silti tee sitä. Vaikka minun takia, jos ei muuten. Kun luin yhtä teksteistäsi tajusin, että jos olet kuollut en ikinä anna itselleni anteeksi. Olisin vain lukenut tekstejäsi tekemättä mitään? Niin ei saa käydä. Se on väärin. Kun luin eteenpäin olin niin iloinen että elät. Pidän sinusta:) Pus, voimia ja kaikkea hyvää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sanoistasi:) On uskomattoman hienoa, kun tuntemattomat ihmiset jaksavat kannustaa toista, vaikka eivät olisi mitään velkaa. Monesti itsekin mietin järkyttyneesti, kuka voi vain heittää elämänsä pois, kunnes itse olin/olen samassa pohjassa. Se on hämmentävää, kuinka vähän voi mikään tuntua miltään. Yritän luottaa siihen, etten vain nyt ymmärrä, vaikka ennen kaikkea pelkään ymmärtäväni kipeitä totuuksia liiankin hyvin. Että tätä se on, loppuun asti. Yritänyritänyritän silti, ja osaltasi olet minulle antanut jo enemmän kuin voin ikinä edes pyytää ja toivoa, kiitos♥ Suurimman lahjan annat, kun huolehdit itsestäsi ja teet juuri niinkuin minä en tee. Muista, (nyt ja tulevaisuudessa) että ketään ei voi pelastaa itseltään, älä ikinä syytä itseäsi muiden virheistä. Halauksia ja kiitoksia vielä paljon♥ toivottavasti vastauksestani sai edes jotain selkoa..

      Poista
    2. PS. Jaksamista, voimia, kaikkea hyvää tietysti myös sinulle ;> ♥

      Poista